13 de novembre 2008

En Josep Pla

Fa dos dies que he començat a llegir la biografia de Josep Pla esperonada per la lectura d’alguns passatges del “Quadern Gris”.
Vaig començar a llegir el Quadern Gris perquè és un llibre que em va caure a les mans de manera fortuïta i jo, seguint els capricis de la sort, no vaig desestimar l’oportunitat que aquesta em brindava. De fet el llegeixo molt lentament ja que faig coïncidir els fragments del dietari amb el dia en curs que marca el calendari.
Aquesta lectura reposada em permet assaborir amb intensitat el mots deliciosos que en Pla va deixar fluir per la tinta de la seva ploma. Les paraules del Josep Pla descriuen amb una minuciositat i una extrema sensibilitat tots aquests paisatges quotidians que ell va sentir i veure; ens dibuixa la natura i els anars i venirs de la gent que ell observa amb tant de deliri, ens retrata una època i un entorn a través d’una de les proses més belles que he pogut degustar fins el moment...
Així doncs estic submergida en la lectura de la vida d’un home, l’obra del qual m’està arribant a tots els racons del meu cos, posseïda per les vivències d’un brillant escriptor que m’està fascinant d’allò més.

1 comentari:

Anònim ha dit...

Finalment avui he pogut "visualitzar" correctament el teu espai, Anna.

M'alegro que t'agradi Pla: amb la trista infàmia que arrossega -i injusta, trobo jo, si més no des del punt de vista literari-, sempre és bo veure que som uns quants que li admirem l'escriptura.

A la meva vida de lectora, Pla marca un abans i un després. Ara mateix acabo de començar les mítiques "Notes del capvesprol": i com m'il·lumina.

Ens veiem dissabte, quina il·lusió.

Montse

Per cert, et deixo un enllaç referent a la meva lectura del Quadern:
http://lallibretagrisa.blogspot.com/2008/12/comeno-de-trobar-gust-en-totes-les.html