06 de gener 2008

El Tortell de Reis, dolça tradició.


Avui m'he llevat d'hora i he tingut una gran sorpresa! Els Reis Mags m'han deixat el sofà cobert de regals per a tota la família; petits detalls pels adults i grans il·lusions pels infants. Llibres, CDs, joguines i dolços, aquests han estat els seus presents a casa nostra.
Un cop oberts els regals m'he afanyat a esmorzar, perquè avui hi ha dinar familiar i he anat a comprar el Tortell de Reis. El Tortell és el dolç del dia, el que et corona rei -si et toca la la figureta del rei- i el que et fa pagar el pastís -si et toca la fava que porta amagada.
Quan he sortit de la boca del metro he sentit la calma del carrer i he pogut copsar l'alegria i els crits de joia que sortien de les cases dels més petits. M'he dirigit a la fleca, encara no hi havia molta gent, he flairat l'anís uns metres abans d'arribar. Les venedores tenien un aire joliu, destil·laven vitalitat i embolicaven els tortells que s'anaven demanant. Un cop he tingut el meu me n'he anat cap a casa embriagada amb la dolcesa d'aquest present de Reis. Quines ganes que tinc de mossegar-lo!