09 de maig 2008

Viatge literari

Pluja, un capuccino , una taula en un racó i veus de fons... el marc idoni per abandonar-se a una bona lectura. M'endinso pels carrers de Barcelona, pels seus misteris, observo la seva gent com passeja i començo a respirar aquella atmosfera carregada de fum que destil·len les fàbriques del Poble Nou; sento que la pluja m'acarona mentre vagarejo pel carrer Santa Anna, m'aturo davant d'una llibreria que em crida l'atenció, faig un cop d'ull a les novetats de l'any, el llibreter em saluda des de darrera del taulell i continuo caminant i entro a la pastisseria, he vist unes xocolatines que m'han seduït i no he pogut resistir la temptació, mmmmmmmmmm... De sobte em sona el mòbil, ostres, qui deu ser ? Però, on sóc? Quina hora és? M'aixeco i d'una revolada agafo la bossa i el paraigües, deixo els diners justos a la caixa i surto de la cafeteria. He passat gairebé dues hores submergida en el meu llibre, un llibre que em fascina i em fa viatjar per aquesta magnífica ciutat que s'obra davant meu. Corro amb el telèfon a l'orella pel Passeig de Gràcia avall, cap al metro, de cop i volta, el món ha tornat a entrar en moviment. Fins la propera!